Congres Gegevensuitwisseling in de zorg - van parel tot ketting

Locatie: Evenementenlocatie Inn Style te Maarssen
Datum en tijd:
18-09-2020
10:00 - 17:00
Contactpersoon: Wilma van den Heuvel
Deelnamekosten: 395 excl. BTW

Op  18 september organiseren we het congres 'Gegevensuitwisseling in de zorg - van parel tot ketting'.

Gegevensuitwisseling is cruciaal voor de zorg van nu. We zien hierin drie assen: zorgverlener-patiënt, zorgverleners onderling en zorgverlener-research & kwaliteit. Op het congres presenteren we talloze parels die samen de ketting vormen waarmee gegevensuitwisseling tot stand komt.

Onderwerpen

  • Het corona effect. Welke invloed heeft Covid-19 gehad op gegevensuitwisseling? Wat is de actuele stand van zaken?
  • Uitwisseling zorgverlener - patiënt. Meerdere voorbeelden van PGO’s en toepassingen van e-health waarin de patiënt centraal staat.
  • Uitwisseling zorgverlener – zorgverlener. Succesverhalen en demonstraties van toepassingen tussen zorgverleners onderling.
  • Uitwisseling zorgverlener – research&kwaliteit. Zowel de toegankelijkheid als beveiliging van gegevens is van groot belang. Wat zijn hier de laatste ontwikkelingen?

 

Dagvoorzitter
De dagvoorzitter is Gert-Jan van Boven, directeur Dutch Hospital Data. 


 
Het congres is een grote inspiratiebron voor iedereen die geïnteresseerd is in gegevensuitwisseling in de zorg. Mis het niet!

Kijk naar een sfeerimpressie van ons jaarlijks PACS congres.

Corona-proof & 1,5m
We blijven graag gezond en PHIT en daarom houden we ons aan de RIVM-richtlijnen. InnStyle heeft een corona-proof beleid, het aantal stoelen is beperkt!

 

09.30 Registratie  
  Het corona effect  
10.00 Welkom en introductie MedicalPHIT en Gert-Jan van Boven, dagvoorzitter
10.10 Big5: versnelling door focus Marja Verwoerd, programma manager Medicatieoverdracht, Nictiz
10.30 Juiste informatie op de juiste plek Tim Postema,  plv directeur en MT lid, Directie Informatiebeleid, Ministerie  VWS
10.50 Koffie  
  Uitwisseling zorgverlener -patient  
11.20 Hoe krijgen we persoonlijke gezondheidsomgevingen (PGO’s) echt aan het vliegen? Marcel Heldoorn, manager Digitale Zorg, Patientenfederatie Nederland
11.40 De praktijk te rijk. Van digitaal naar optimaal. Bart Timmers, huisarts, huisartsenpraktijk Timmers & De Roo, 's-Heerenberg
12.00 Mijnkind.online!  Frans Annot, directeur, STBN
12.20 De PGO, waar gaat dat heen? Arnold Breukhoven, directeur & oprichter, Drimpy
12.30 Lunch  
  Uitwisseling zorgverlener - zorgverlener  
13.30 Succesfactoren van het LSP en haar rol in de uitwisseling van de professionele samenvatting ten tijde van Corona Joris Smits, manager Operations, VZVZ
13.50  Een databron is geen datbron: lokale informatie voor bestrijding van corona Josine van der Brug, juriste en Egge van der Poel, data scientist, bestuursleden Stichting Corona in Kaart
14.10  EPIC everywhere en erbuiten Jasper van Dijk, applicatiespecialist Transmuraal en Device integratie EvA, Amsterdam UMC
14.30  Twiin verbindt Jan Feenstra, Twiin
14.50 Demonstratie Tijdlijn een aantal leveranciers demonstreren hun tijdlijn
15.00 Thee  
  Uitwisseling zorgverlener - research&registratie  
15.30 Waar en hoe kunnen wij excelleren in de AI Gezondheid en Zorg? Pieter Jeekel, kwartiermaker, AI coalitie
15.50 Wat willen we delen, data of resultaten? Johan van Soest, postdoctoraal researcher, Maastro ziekenhuis
16.10 Kwaliteitsregistratie aan de Bron: de koninklijke route via de datahub Gert-Jan van Boven, directeur DHD, Lana Aziz, projectleider, Registratie aan de bron en Rob Saathof, projectmanager, Dutch Hospital Data
16.30 Stimuleren & beperken Mark Van Houdenhoven, voorzitter Raad van Bestuur, Sint Maartenskliniek
16.50 Samenvatting MedicalPHIT
17.00 Borrel  

U kunt zich inschrijven door hieronder op 'inschrijven' te klikken en uw gegevens in te voeren.

U ontvangt na aanmelding een bevestigingsmail met daarin verdere informatie en routebeschrijving. Per mail sturen we de factuur voor uw deelname naar de Financiële Administratie van uw organisatie tenzij door u anders aangegeven op het inschrijfformulier.

De kosten voor deelname bedragen € 395 (ex BTW) per persoon. Hierbij zijn inbegrepen lunch, koffie, thee en een digitale hand-out map.


Early Bird korting:
Als u inschrijft tot 4 weken voor het congres dan betaalt u € 325,- ex btw.

Annuleren

:
U kunt schriftelijk annuleren tot 8 dagen voor aanvang van het congres. Na die datum zijn wij genoodzaakt de volledige kosten in rekening te brengen.

Back to top